Perakende Yönetim Sistemleri



 
 
 RFID Perakende Yönetim Sistemleri
 
  Parakende, özellikle ekonomik şartların baskıladığı, mağazalar, depolar, yaygın işgücü, e-ticaret vb bir çok gereksinim içeren oldukça zorlu bir iş dalıdır. Bu kadar zorluğun bir arada olduğu bir iş dalında yönetimler her zaman iş yükünü azaltacak, organizasyonu güçlendirecek, hataları minimize edecek yazılım ve donanım araçlarına ve yeni yaklaşımlara ihtiyaç duyarlar.

  RFID sistemler bu iş dalında en çok başvurulan yardımcı sistemler arasında yer almaktadır.

  Perakende sektöründe ürün üretimi, fason takibi, lojistik, mağaza içi takip, reyon yönetimi, çalışan verimliliği, canlı stok vb bir çok işlev RFID ve benzeri destek sistem çözümlerini zorunlu kılmaktadır.



 



 
 
 
  Özellikle zincir mağazaların yönetiminde; depo ve stok yönetimi, filo takibi, RFID okuma, 1D/2D barkod, GPS ve kamera teknolojileri yaygın olarak kullanılmaktadır.

  Parakende sektöründe RFID sistem kullanımında en önemli konu ürünlerin doğru bir şekilde RFID etiketler ile etiketlenmesidir. RFID etiket seçimi, uygulanacak yüzeyin tespiti, etiketin materyali dikkat edilmesi gereken hususlardır. RFID etiketler genelde 1D/2D barkod ile desteklenir.

  Perakende sektöründe hem sabit hem de mobil RFID terminaller kullanılmalıdır. Özellikle mağazalarda kullanılan mobil terminaller hem RFID hem de 1D/2D barkod özellikleri ile birlikte kullanılır. 4G Data özelliği de merkez ile rahat iletişim kurmak için olması gereken diğer bir özelliktir.






 
 
  Sabit RFID okuyucular depolarda ve mağazalarda ürün giriş-çıkışlarında ve anlık canlı stok sayımı talep edilmesi durumunda raf ve reyonlarda kullanılmaktadır.

  Bütün RFID sistemlerde olduğu gibi bu sektörde de işletmenin beklentisi, hedefleri, ayırmış olduğu bütçe kurulacak RFID sistemin yapısını belirlemektedir.

  Perakende sektöründe müşteri memnuniyeti, iş akışının yönetimi, verimliliğin arttırılması, maliyetlerin düşürülmesi, kayıpların azaltılması gibi temel konular kurulacak bir RFID sistemin en önemli beklentileri arasındadır.



 



 
 
 
  Kurulacak iyi bir RFID Perakende Yönetim Sistemi ile ;

  - Mağaza içi yönetimin kolaylaştırılması

  - Mağazalar arası kolay ürün yönetimi ve sevkiyatı

  - Müşteri memnuniyetinin arttırılması

  - Mal kabulünde kolaylık






 
 
  - Depo yönetiminde verimlilik

  - Reyon yönetiminde minimum hata

  - Elektronik fiyat etiketi kullanımı ile doğru ve anlık ürün fiyatlandırma

  - Satış sonrası servis hizmetlerinde kolaylık

  ve daha bir çok fayda sağlanmış olacaktır.




 

IdeaSoft® | E-Ticaret paketleri ile hazırlanmıştır.